Що таке Зелений офіс

Зелений офіс — це екологічна концепція функціонування бізнесу. Цілями проекту є економія ресурсів, зниження негативного впливу роботи компанії на навколишнє середовище, підвищення відповідальності співробітників компанії її партнерів і клієнтів. Проект здійснюється на основі Глобального договору ООН по всьому світу, в тому числі і в Україні.

На практиці Зелений офіс допомагає компанії працювати більш ефективно. Заощадити ресурси і одночасно знизити рівень негативного впливу на навколишнє середовище.

Логотип Зеленый офис

Як ми це використовуємо

У нашому розуміли концепція дружності до навколишнього середовища будується на принципах економії енергії та ресурсів, просуванні “зелених” ідей в середовищі наших партнерів і клієнтів, і в постійному збільшенні ефективності обох напрямків. До того ж, в поняття довкілля ми також включаємо людей, їх здоров’я і психологічний стан.

Практика применения Зеленый офис

Економія ресурсів

До споживаються нашими офісами ресурсів ми відносимо: електроенергію, воду, папір, паливо, канцелярські товари і час.

Хоча час і класичному розумінні і не впливає на екологію безпосередньо, ми все-таки вважаємо його найважливішим з невідновлюваних ресурсів. Якщо ж поглянути на час трохи ширше, виявиться що від ефективності його використання залежить і те наскільки великої шкоди екології буде завдано. Всі, хто коли небудь потрапляв місті в пробку відразу ж помітять зв’язок.

Правила економії електроенергії

В рамках впровадження програми «Зелений офіс» ми виробили кілька правил, які допомагають нашим співробітникам знизити споживання електроенергії.

  1. Все обладнання яке не використовується у даний момент повинно бути вимкнено
  2. Комп’ютерні монітори автоматично вимикаються через 10 хвилин, а комп’ютери переходять в сплячий режим через 25, в разі простою
  3. Ми не використовуємо кондиціонери, якщо є можливість просто відкрити вікна
  4. Не вмикаємо освітлення в кабінеті, якщо можна обійтися настільною лампою
  5. Після закінчення робочого дня співробітники перевіряють чи все вимкнено, про це їм нагадують спеціальні стікери (іноді з емоційним забарвленням)
  6. Для освітлення використовуються тільки енергозберігаючі лампи
  7. У наших офісах використовуються напівпрозорі скляні перегородки і двері, що дозволяє максимально використовувати природне світло у всіх приміщеннях
  8. Все електрообладнання, яке ми купуємо з початку старту програми має клас енергоспоживання А, А + або А ++

Завдяки цим правилам економія електроенергії в нашому офісі склала 43%

Можливості які ми розглядаємо в майбутньому

  1. Установка вимикачів з настроюваної інтенсивністю освітлення (реостатов)
  2. Установка датчиків руху, що автоматично вимикають світло, якщо в приміщенні нікого немає

Економія води

Незважаючи на те, що для нас, як для консалтингової компанії, витрата води не є великим, ми все ж приділили питанню економії води велике уваги. До цього нас підштовхнуло розуміння глобальних проблем з доступністю питної води в світі і знання про кількість ресурсів витрачаються на обробку і доставку води споживачеві. Тому:

  1. Наша компанія не використовує бутильовану воду, натомість ми встановили систему фільтрації
  2. На змішувачах встановлені водосберегающие насадки “аератори”, а сантехніка має 2 типу змиву, звичайний і економний
  3. Вода в чайник набирається в тільки в кількості, необхідній в даний момент. Якщо потрібно заварити одну чашку чаю, в чайник заливається вода для однієї чашки
  4. Весь посуд миється відразу ж після використання, так витрачається набагато менше води

Після введення правил описаних вище нам вдається економити до 24%

Економія паперу

Для нас, як консалтингової компанії витрата паперу є досить великою (якщо порівнювати, наприклад з IT компаніями, то навіть дуже великою). Але, на жаль, законодавство України поки не дозволяє нам перейти на 100% електронний документообіг з нашими клієнтами. Але всередині компанії ми вже на 85% позбулися паперових документів.

Як ми економимо папір

  1. Наші принтери встановлені в режим двостороннього друку
  2. Поля на документах максимально розширені, щоб ефективніше використовувати папір при друці
  3. Документи для внутрішнього використання друкуються шрифтом Times New Roman (цей шрифт на нашу думку має кращий баланс читабельності і ефективності заповнення місця на аркуші, до того ж він встановлений на всіх комп’ютерах)
  4. Розмір розміром гарнітури вибираємо 9 пунктів, відступи в абзацах не використовуються, міжрядкова відстань встановлюється на значення 1.0, курсив або жирний шрифт використовуються тільки, якщо вони дійсно необхідні (зазвичай не більше 1 виділення на 2 абзацу тексту). Використовується вирівнювання по ширині. Звичайно ж за замовчуванням використовується економічний режим друку принтера
  5. Поля для документа встановлюються так: зліва 1,5 см (замість 3), зверху — 1 см, праворуч і знизу теж 1 см. Такі параметри дозволяють економити в середньому 1-2 аркуша паперу А4 на кожні 10 роздрукованих аркушів. Для презентаційних матеріалів і робочих документів, звичайно, вибираються інші параметри
  6. Якщо документи можна не друкувати, їх не друкують. Замість того, щоб роздруковувати презентації або документи для кожного учасника наради, ми демонструємо інформацію на проекторі, а учасники переглядають інформацію на своїх планшетах при необхідності
  7. Ми не друкуємо документи 100% чорного. Наші принтери друкують з 70% використання чорного кольору
  8. Максимальне використання хмарних технологій. У разі віддаленої роботи з документом, він завантажується в хмару і вся робота ведеться там
  9. Статті з інтернету заборонено роздруковувати у вигляді “як є” (разом з графікою, рекламної, інтерфейсом сайту і іншими непотрібними елементами). Якщо немає версії сторінки “для друку”. копіюємо текст в текстовий редактор або використовуємо сервіс PrintWhatYouLike.com
  10. Документи не є конфіденційними використовуються повторно, як чернетки. Поруч з принтерами є спеціальний лоток для збору чернеток. За замовчуванням в принтері завжди знаходяться чернетки, вставляти чисті аркуші для важливих документів потрібно навмисно
  11. Фірмові бланки оптимізовані для економії паперу і тонера
  12. Кожен квартал непотрібні більше роздруківки здаються на повторну переробку

Найбільш економний шрифт

Завдяки нескладному експерименту, ми визначили, що з усіх стандартних шрифтів найефективнішим з точки зору економії паперу є Times New Roman. Його використання економить до 10,5% площі листа в порівнянні з Arial і до 19% в порівнянні з шрифтом Verdana.

Какой шрифт самый экономный

Щоп’ятниці, наші співробітники сортують свої папери відкладаючи вже непотрібні, щоб в понеділок віддати їх для здачі в макулатуру. Папір не відноситься в той же день тому, що часто буває що не потрібен в п’ятницю документ може виявитися раптом корисним, тому є час в запасі.

В кінцевому підсумку нам вдалося знизити використання паперу в M Consulting Group на 57%

Можливості які ми розглядаємо

  1. Придбання шрифтів Ecofont
  2. Поділ принтерів на 2 потоку “для внутрішнього використання” і для “робочих документів”
  3. Повний перехід на електронний документообіг в роботі компанії (в планах на 2017 рік)
  4. Перехід на електронний документообіг з партнерами і замовниками, в разі, коли дозволяє законодавство (план на 2017 рік)
  5. Сертифікація за стандартом ISO 14001

Використання вдруге перероблених матеріалів

Цей інструмент досить часто ігнорується, так як не дає істотного виграшу в економії фінансів компанії. Тому використання вдруге перероблених матеріалів практично 100% екологічна ініціатива.

  1. При можливості закуповується папір вторинної переробки (у тому числі конверти і обгортковий папір)
  2. Одноразовий посуд не використовується (ні пластикова ні паперова). Чай, кава і воду ми п’ємо з керамічних чашок
  3. Перевага віддається сувенірної продукції з екологічно-чистих і повторно перероблених матеріалів

Економія палива і зниження забруднення

У цій частині програми просування ідей зеленого офісу дається найпростіше. Бо якщо ви працюєте в большом городе, то і проблема пробок і проблема токсичних викидів автомобілів відома і зрозуміла.

  1. Якщо співробітникам по дорозі, вони підвозять один-одного до роботи і з роботи по черзі. Це не тільки економить паливо а й знижує ймовірність пробок, що в свою чергу зменшує шкідливі викиди в атмосферу
  2. Якщо ситуація дозволяє, ми проводимо зустрічі з партнерами у вигляді он-лайн конференції, економлячи і паливо і час і зменшуючи викиди наших машин
  3. Багато співробітників часто користуються громадським транспортом навіть маючи автомобілі

Можливості для другого етапу

  1. Використання велосипедів в теплий період часу
  2. Розподілена обробка даних для екологічних і суспільно важливих проектів. Частина незадіяних ресурсів робочих комп’ютерів може використовуватися для розподілених розрахунків в проектах які вимагають обробки великих масивів даних

На даний момент ми домоглися зниження витрати палива, а значить і викидів в атмосферу на 17%

Інформаційна кампанія

Інформаційна кампанія має не тільки два етапи, а й два вектора. Перший з них — наші співробітники, другий — партнери і клієнти кампанії. Якщо для співробітників ми можемо використовувати і інформування та мотивацію, то до партнерів можемо тільки доносити ідею “Зеленого офісу”.

Як ми просуваємо ідеї програми

  1. Щомісяця проводиться конкурс серед співробітників на кращу пропозицію щодо збільшення ефективності програми «Зелений офіс». Краща пропозиція впроваджується а автор отримує цінний приз
  2. На зустрічах з партнерами і клієнтами ми виділяємо 1-2 хвилини на пропозицію приєднається до програми під час роботи з нами
  3. У підписі кожного співробітника міститься заклик не друкувати документи без необхідності і посилання на програму “Зелений офіс”

Подпись Зеленый офис

Можливості для другого етапу

  1. Просування ідеї на сайті компанії і в соціальних мережах, періодична публікація цікавих матеріалів від партнерів
  2. Логотип “Зелений офіс” на аватарках співробітників
  3. Реєстрація сторінки в Фейсбук
  4. Створення окремого сайту для публікації практичні матеріалів
  5. Допомога в інформаційному просуванні для екологічних проектів
  6. Допомога в пошуку інвесторів для екологічних проектів в Україні
  7. Інформаційна підтримка проектів відновлюваної енергії в Україні
  8. Корпоративні заходи (із залученням партнерів) з озеленення міста

Навіщо ми це робимо

Нами в першу чергу керує зовсім не бажання економії, хоча наш досвід впроваджений в компанію з кількістю співробітників більше 100 співробітників може дати відчутний фінансовий результат, в першу чергу ми прагнемо відноситься відповідально до планети, країні і місту в якому живемо і працюємо.

Адже бізнес, це не тільки процес отримання прибутку, це ще й процес поліпшення життя. І звичайно, це приємно, усвідомлювати що крім фінансових показників, в бізнесі є ще щось ще.

Якщо інформація та рекомендації викладені в цій статті будуть вам корисні для практичного застосування, ми в M Consulting Group будемо раді. Якщо ж у вас з’явилися питання, на які ми можемо відповісти, будь ласка, зверніться до нас за допомогою форми зворотного зв’язку, і ми допоможемо впровадити програму “Зелений офіс” у вас, або напишіть своє питання в коментарях.

Графічні матеріали програми (вектор):

Стікери для программы Зелений офіс

Додати коментар Ваш email не буде опублікований