Дозвіл на отримання права власності на землю нерезидентами не спричинить збільшення інвестицій в Україну

З 1 січня поточного року істотно змінилися правила гри на земельному ринку України. Цьому посприяло набуття чинності Закону України «Про державний земельний кадастр». Крім того, були внесені зміни в ряд інших ключових документів, що регулюють відносини на земельному ринку. Основне завдання нововведень – спростити процедуру реєстрації земельних наділів, вирішити проблему розподілу земель, зробити український земельний ринок більш привабливим для інвесторів.

Однак фахівці неоднозначно оцінюють ініціативи, що вводяться, вказуючи на ряд недоробок. «Дозвіл на отримання права власності на землю нерезидентами не спричинить очікуваного збільшення припливу інвестицій в Україну з кількох причин.

По-перше, потрібно брати до уваги загальну рецесію в світовій економіці.

По-друге, негативний імідж України на світовій арені. І третій момент – не налагоджена система роботи з Державним земельним кадастром.

Крім того, землі сільськогосподарського призначення, які могли б зацікавити закордонні фонди та світових аграріїв, так і залишилися недоступними для нерезидентів України».

Також труднощі можуть виникнути і в процедурі отримання у користування або власність земельних ділянок державної та комунальної власності. Відповідно до положень статей 83 і 84 Земельного кодексу України з 1 січня 2013 року землі державної та комунальної власності вважаються розмежованими.

Тепер передача прав користування, оренди, суборенди, забудови таких земель можлива тільки після реєстрації в Укргосреестре права держави або територіальної громади на землю.

Така процедура передбачає проведення землевпорядних робіт та отримання витягу з Держреєстру прав, що тягне істотні витрати. У підсумку, додаткові витрати і недосконалість механізму реєстрації можуть призвести до застою на земельному ринку. Більш того, це може відлякати потенційних іноземних інвесторів.

Додати коментар Ваш email не буде опублікований