На налагодження роботи системи Державного земельного кадастру України потрібно не менше 2-3 років

Не налагоджена система роботи нового закону України «Про Державний земельний кадастр України», а також Порядок ведення Державного земельного кадастру України (ДЗК) веде до виникнення колапсів і проблем з отриманням документації.

На налагодження роботи системи реєстрації прав власності на землю та системи держземкадастру буде потрібно не менше 2-3 років.

Перший же місяць роботи «віртуального» кадастру оголив низку проблем і недоліків, які можуть негативно позначитися на розвитку ринку землі в Україні.

Якщо раніше реєстрація ділянок проводилася «вручну», то тепер ця процедура автоматизована. При перенесенні кордонів ділянок з паперу на віртуальну кадастрову карту відбулися накладки в системі.

Найбільш поширена проблема — невідповідність меж земельної ділянки, зазначених у Державному реєстрі земель, її дійсним межам. Крім того, декільком земельним ділянкам в новому кадастрі присвоєно один кадастровий номер.

У зв’язку з цим ми радимо всім своїм клієнтам-власникам ділянок перевірити дані про своє наділі на карті. І якщо виникнуть неточності, повідомити про них у формі зворотного зв’язку на сайті публічної кадастрової карти України. Технічні проблеми розробники обіцяють виправити, з іншими ж питаннями доведеться звертатися до суду.

Безумовно, перенесення всіх відомостей — це процес трудомісткий, для цього буде потрібно не один місяць, а, можливо, кілька років. Законодавчо не визначено, коли має завершитися даний процес. Згідно з Державною цільовою програмою розвитку земельних відносин в Україні повне перенесення даних повинен завершитися до 2020 року.

Проблеми з документацією

Ще одна проблема, з якою зіткнулися українці при переході на новий кадастр, труднощі з отриманням документів. Нова система передбачає, що всі питання щодо реєстрації тепер можна вирішити через нотаріусів. Для цих цілей їм надано доступ до електронної системи Державного земельного кадастру, проте ряд технічних проблем не дозволяють їм безперешкодно видавати виписки з ДЗК.

У зв’язку з цим власники земельних ділянок змушені звертатися до органів земельних ресурсів за випискою. Однак дані територіальні органи не наділені повноваженнями видавати виписку з держземкадастру, натомість неї видається виписка з поземельної книги. В результаті такої колізії нотаріуси змушені відмовляти в оформленні угод із землею.

Сама по собі ідея перенесення всіх даних в єдиний електронний кадастр – прогресивний крок у розвитку земельного ринку України. Але на її впровадження та налагодження підуть роки. Тому потрібно об’єднати зусилля всіх учасників ринку для максимально швидкого усунення виникаючих недоліків.

Додати коментар Ваш email не буде опублікований