Що важливо для власника бізнесу?

Чи є можливість для власника мінімізувати витрати тимчасових, матеріальних, людських, емоційних ресурсів і при цьому отримати результат, що розвиває його бізнес?

M CONSULTING GROUP на ринку вже 18 років. Що дозволяє компанії активно працювати і розвиватися навіть у кризовий період?

– Декілька факторів. По-перше, за 18 років роботи накопичено величезний досвід і створена позитивна репутація компанії, сформована надійна компетентна команда. Більш того, і я, і наші співробітники розуміють необхідність постійного професійного розвитку – це і практичний досвід впровадження нових послуг (наприклад, ми одні з перших почали надавати послуги будівельного сервейінгу на професійному рівні), і сертифікація за міжнародними стандартами у сфері оцінки, аудиту і т.п.

По-друге, M CONSULTING GROUP по суті є компанією «повного циклу» з послуг в сфері володіння активами – від послуг із землеустрою (супровід відведення, право власності і багато ін.), юридичного супроводу, аудиту (у т.ч. за міжнародними стандартами), оцінки до сервейінгу та реєстрації прав власності. Погодьтеся, можливість отримати комплекс подібних послуг з «одних рук», за принципом «єдиного вікна» економить власнику час (а часто і кошти), нерви, дозволяє краще контролювати результати.

І по-третє, ми постійно відстежуємо зміни на ринку, в законодавстві. Компанія повинна бути в курсі потенційних проблем до їх появи у своїх клієнтів – важливо попередити клієнта, ніж рятувати ситуацію «за фактом виникнення».

Які недавні зміни в сфері законодавства в нерухомості найбільше вплинули на розвиток ринку?

– У сфері реєстрації прав власності та земельного законодавства. З 1 січня цього року в Україні набирають чинності ряд законодавчих актів, що регулюють правові відносини в сфері нерухомості і землекористування.

Закон «Про внесення змін до закону України «Про державну реєстрацію майнових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» припускає, що державна реєстрація прав та обтяжень нерухомого майна з 1 січня буде здійснюватися за новою процедурою. Права та обтяження щодо земельних ділянок, споруд, будівель, будинків будуть реєструватися в єдиному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. А функції реєстрації прав на нерухоме майно органів земельних ресурсів (щодо земельних ділянок) та бюро технічної інвентаризації (щодо інших об’єктів нерухомості) будуть передані Укрдержреєстру.

Функції державних реєстраторів також будуть виконувати нотаріуси. Передбачається, що можливість завірити відповідний договір і зареєструвати право власності на землю або об’єкт нерухомості у нотаріуса скоротить час на цю процедуру.

Раніше після нотаріального посвідчення договору про нерухомість, покупець повинен був звернутися за реєстрацією в Бюро технічної інвентаризації, що вимагало багато часу і зусиль.

Далі, епохальний крок – Закон «Про державний земельний кадастр». Згідно з цим законом створено Державний земельний кадастр – єдина державна геоінформаційна система даних про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Вже запрацювала кадастрова карта України (хоча і з деякими збоями). Є всі шанси, що система обліку та реєстрації земельних ділянок налагодиться і полегшить життя власникам та орендарям земель. Приймати документи, видавати витяги та довідки з кадастру у встановлені законом терміни будуть кадастрові реєстратори.

Далі, замість держакту на землю Укрдержреєстр буде видавати свідоцтво про право власності (усі попередні правовстановлюючі документи, держакти на земельні ділянки залишаються дійсними).

Спростився і процес передачі і реєстрації прав власності на земельну ділянку. Зараз держреєстрація обов’язкова тільки для прав, але не угод. Якщо раніше після завірення угоди в нотаріуса і її держреєстрації потрібно було ще звертатися і в кадастр за відміткою про зміну права власності, то тепер нотаріус після угоди вносить зміни до реєстру речових прав.

Погодьтеся, процедура стала простіше і швидше. Так, зараз, по свіжих «слідах» деякі організаційні складнощі таки є, але ми в принципі були готові до подібного, і наші клієнти на собі все це не відчули.

Які проблеми власників нерухомості сьогодні найбільш актуальні? Чи є шляхи їх вирішення і які?

– Виходячи зі своєї практики, зазначу такі – оптимізація процесу будівництва та управління нерухомими активами. Неефективний менеджмент на цих етапах життя об’єкта, враховуючи сучасні економічні умови, дуже боляче б’є по кишені власника.

Оптимізувати будівництво покликаний сервейінг – послуга в нашій країні нова, але вже затребувана. Наші сервейери працювали на таких статусних об’єктах як ТРЦ Dream Town і БЦ «Гулівер» та ін. Застосування сервейінгу дозволить заощадити до 30% витрат на будівництво, що особливо актуально в складний економічний період.

Що стосується управління активами. Нами в межах банківського консалтингу була розроблена програма роботи з «проблемними» активами.

Суть програми полягає у чіткому ринковому позиціонуванні проблемного активу, аналізу його з точки зору принципу найбільш ефективного використання, визначення ліквідної ринкової вартості, здійснення реалізації активу, в тому числі шляхом прямих продажів. Ефективність цієї послуги вже оцінили провідні банки України.

Додати коментар Ваш email не буде опублікований