Що таке Зелений офіс
Зелений офіс — це екологічна концепція функціонування бізнесу. Цілями проекту є економія ресурсів, зниження негативного впливу роботи компанії на навколишнє середовище, підвищення відповідальності співробітників компанії її партнерів і клієнтів. Проект здійснюється на основі Глобального договору ООН по всьому світу, в тому числі і в Україні.
На практиці Зелений офіс допомагає компанії працювати більш ефективно. Заощадити ресурси і одночасно знизити рівень негативного впливу на навколишнє середовище.
Як ми це використовуємо
У нашому розуміли концепція дружності до навколишнього середовища будується на принципах економії енергії та ресурсів, просуванні “зелених” ідей в середовищі наших партнерів і клієнтів, і в постійному збільшенні ефективності обох напрямків. До того ж, в поняття довкілля ми також включаємо людей, їх здоров’я і психологічний стан.
Економія ресурсів
До споживаються нашими офісами ресурсів ми відносимо: електроенергію, воду, папір, паливо, канцелярські товари і час.
Хоча час і класичному розумінні і не впливає на екологію безпосередньо, ми все-таки вважаємо його найважливішим з невідновлюваних ресурсів. Якщо ж поглянути на час трохи ширше, виявиться що від ефективності його використання залежить і те наскільки великої шкоди екології буде завдано. Всі, хто коли небудь потрапляв місті в пробку відразу ж помітять зв’язок.
Правила економії електроенергії
В рамках впровадження програми «Зелений офіс» ми виробили кілька правил, які допомагають нашим співробітникам знизити споживання електроенергії.
- Все обладнання яке не використовується у даний момент повинно бути вимкнено
- Комп’ютерні монітори автоматично вимикаються через 10 хвилин, а комп’ютери переходять в сплячий режим через 25, в разі простою
- Ми не використовуємо кондиціонери, якщо є можливість просто відкрити вікна
- Не вмикаємо освітлення в кабінеті, якщо можна обійтися настільною лампою
- Після закінчення робочого дня співробітники перевіряють чи все вимкнено, про це їм нагадують спеціальні стікери (іноді з емоційним забарвленням)
- Для освітлення використовуються тільки енергозберігаючі лампи
- У наших офісах використовуються напівпрозорі скляні перегородки і двері, що дозволяє максимально використовувати природне світло у всіх приміщеннях
- Все електрообладнання, яке ми купуємо з початку старту програми має клас енергоспоживання А, А + або А ++
Завдяки цим правилам економія електроенергії в нашому офісі склала 43%
Можливості які ми розглядаємо в майбутньому
- Установка вимикачів з настроюваної інтенсивністю освітлення (реостатов)
- Установка датчиків руху, що автоматично вимикають світло, якщо в приміщенні нікого немає
Економія води
Незважаючи на те, що для нас, як для консалтингової компанії, витрата води не є великим, ми все ж приділили питанню економії води велике уваги. До цього нас підштовхнуло розуміння глобальних проблем з доступністю питної води в світі і знання про кількість ресурсів витрачаються на обробку і доставку води споживачеві. Тому:
- Наша компанія не використовує бутильовану воду, натомість ми встановили систему фільтрації
- На змішувачах встановлені водосберегающие насадки “аератори”, а сантехніка має 2 типу змиву, звичайний і економний
- Вода в чайник набирається в тільки в кількості, необхідній в даний момент. Якщо потрібно заварити одну чашку чаю, в чайник заливається вода для однієї чашки
- Весь посуд миється відразу ж після використання, так витрачається набагато менше води
Після введення правил описаних вище нам вдається економити до 24%
Економія паперу
Для нас, як консалтингової компанії витрата паперу є досить великою (якщо порівнювати, наприклад з IT компаніями, то навіть дуже великою). Але, на жаль, законодавство України поки не дозволяє нам перейти на 100% електронний документообіг з нашими клієнтами. Але всередині компанії ми вже на 85% позбулися паперових документів.
Як ми економимо папір
- Наші принтери встановлені в режим двостороннього друку
- Поля на документах максимально розширені, щоб ефективніше використовувати папір при друці
- Документи для внутрішнього використання друкуються шрифтом Times New Roman (цей шрифт на нашу думку має кращий баланс читабельності і ефективності заповнення місця на аркуші, до того ж він встановлений на всіх комп’ютерах)
- Розмір розміром гарнітури вибираємо 9 пунктів, відступи в абзацах не використовуються, міжрядкова відстань встановлюється на значення 1.0, курсив або жирний шрифт використовуються тільки, якщо вони дійсно необхідні (зазвичай не більше 1 виділення на 2 абзацу тексту). Використовується вирівнювання по ширині. Звичайно ж за замовчуванням використовується економічний режим друку принтера
- Поля для документа встановлюються так: зліва 1,5 см (замість 3), зверху — 1 см, праворуч і знизу теж 1 см. Такі параметри дозволяють економити в середньому 1-2 аркуша паперу А4 на кожні 10 роздрукованих аркушів. Для презентаційних матеріалів і робочих документів, звичайно, вибираються інші параметри
- Якщо документи можна не друкувати, їх не друкують. Замість того, щоб роздруковувати презентації або документи для кожного учасника наради, ми демонструємо інформацію на проекторі, а учасники переглядають інформацію на своїх планшетах при необхідності
- Ми не друкуємо документи 100% чорного. Наші принтери друкують з 70% використання чорного кольору
- Максимальне використання хмарних технологій. У разі віддаленої роботи з документом, він завантажується в хмару і вся робота ведеться там
- Статті з інтернету заборонено роздруковувати у вигляді “як є” (разом з графікою, рекламної, інтерфейсом сайту і іншими непотрібними елементами). Якщо немає версії сторінки “для друку”. копіюємо текст в текстовий редактор або використовуємо сервіс PrintWhatYouLike.com
- Документи не є конфіденційними використовуються повторно, як чернетки. Поруч з принтерами є спеціальний лоток для збору чернеток. За замовчуванням в принтері завжди знаходяться чернетки, вставляти чисті аркуші для важливих документів потрібно навмисно
- Фірмові бланки оптимізовані для економії паперу і тонера
- Кожен квартал непотрібні більше роздруківки здаються на повторну переробку
Найбільш економний шрифт
Завдяки нескладному експерименту, ми визначили, що з усіх стандартних шрифтів найефективнішим з точки зору економії паперу є Times New Roman. Його використання економить до 10,5% площі листа в порівнянні з Arial і до 19% в порівнянні з шрифтом Verdana.
Щоп’ятниці, наші співробітники сортують свої папери відкладаючи вже непотрібні, щоб в понеділок віддати їх для здачі в макулатуру. Папір не відноситься в той же день тому, що часто буває що не потрібен в п’ятницю документ може виявитися раптом корисним, тому є час в запасі.
В кінцевому підсумку нам вдалося знизити використання паперу в M Consulting Group на 57%
Можливості які ми розглядаємо
- Придбання шрифтів Ecofont
- Поділ принтерів на 2 потоку “для внутрішнього використання” і для “робочих документів”
- Повний перехід на електронний документообіг в роботі компанії (в планах на 2017 рік)
- Перехід на електронний документообіг з партнерами і замовниками, в разі, коли дозволяє законодавство (план на 2017 рік)
- Сертифікація за стандартом ISO 14001
Використання вдруге перероблених матеріалів
Цей інструмент досить часто ігнорується, так як не дає істотного виграшу в економії фінансів компанії. Тому використання вдруге перероблених матеріалів практично 100% екологічна ініціатива.
- При можливості закуповується папір вторинної переробки (у тому числі конверти і обгортковий папір)
- Одноразовий посуд не використовується (ні пластикова ні паперова). Чай, кава і воду ми п’ємо з керамічних чашок
- Перевага віддається сувенірної продукції з екологічно-чистих і повторно перероблених матеріалів
Економія палива і зниження забруднення
У цій частині програми просування ідей зеленого офісу дається найпростіше. Бо якщо ви працюєте в большом городе, то і проблема пробок і проблема токсичних викидів автомобілів відома і зрозуміла.
- Якщо співробітникам по дорозі, вони підвозять один-одного до роботи і з роботи по черзі. Це не тільки економить паливо а й знижує ймовірність пробок, що в свою чергу зменшує шкідливі викиди в атмосферу
- Якщо ситуація дозволяє, ми проводимо зустрічі з партнерами у вигляді он-лайн конференції, економлячи і паливо і час і зменшуючи викиди наших машин
- Багато співробітників часто користуються громадським транспортом навіть маючи автомобілі
Можливості для другого етапу
- Використання велосипедів в теплий період часу
- Розподілена обробка даних для екологічних і суспільно важливих проектів. Частина незадіяних ресурсів робочих комп’ютерів може використовуватися для розподілених розрахунків в проектах які вимагають обробки великих масивів даних
На даний момент ми домоглися зниження витрати палива, а значить і викидів в атмосферу на 17%
Інформаційна кампанія
Інформаційна кампанія має не тільки два етапи, а й два вектора. Перший з них — наші співробітники, другий — партнери і клієнти кампанії. Якщо для співробітників ми можемо використовувати і інформування та мотивацію, то до партнерів можемо тільки доносити ідею “Зеленого офісу”.
Як ми просуваємо ідеї програми
- Щомісяця проводиться конкурс серед співробітників на кращу пропозицію щодо збільшення ефективності програми «Зелений офіс». Краща пропозиція впроваджується а автор отримує цінний приз
- На зустрічах з партнерами і клієнтами ми виділяємо 1-2 хвилини на пропозицію приєднається до програми під час роботи з нами
- У підписі кожного співробітника міститься заклик не друкувати документи без необхідності і посилання на програму “Зелений офіс”
Можливості для другого етапу
- Просування ідеї на сайті компанії і в соціальних мережах, періодична публікація цікавих матеріалів від партнерів
- Логотип “Зелений офіс” на аватарках співробітників
- Реєстрація сторінки в Фейсбук
- Створення окремого сайту для публікації практичні матеріалів
- Допомога в інформаційному просуванні для екологічних проектів
- Допомога в пошуку інвесторів для екологічних проектів в Україні
- Інформаційна підтримка проектів відновлюваної енергії в Україні
- Корпоративні заходи (із залученням партнерів) з озеленення міста
Навіщо ми це робимо
Нами в першу чергу керує зовсім не бажання економії, хоча наш досвід впроваджений в компанію з кількістю співробітників більше 100 співробітників може дати відчутний фінансовий результат, в першу чергу ми прагнемо відноситься відповідально до планети, країні і місту в якому живемо і працюємо.
Адже бізнес, це не тільки процес отримання прибутку, це ще й процес поліпшення життя. І звичайно, це приємно, усвідомлювати що крім фінансових показників, в бізнесі є ще щось ще.
Якщо інформація та рекомендації викладені в цій статті будуть вам корисні для практичного застосування, ми в M Consulting Group будемо раді. Якщо ж у вас з’явилися питання, на які ми можемо відповісти, будь ласка, зверніться до нас за допомогою форми зворотного зв’язку, і ми допоможемо впровадити програму “Зелений офіс” у вас, або напишіть своє питання в коментарях.
Графічні матеріали програми (вектор):